Silviu Bojica

vineri, septembrie 16, 2005

Seria de articole Ubuntu Planet [ro]

Cu ceva timp în urmă începeam seria de articole din acest blog pentru a testa sistemul. Nu aveam un public ţintă, era doar o metodă de a ţine un jurnal ce să îmi facă cunoscute ideile şi în alte cazuri să îmi fie mie însumi de folos în viitor (vezi articolele anterioare despre setarea evince).

Sunt un împătimit de Linux. Am încercat cele mai diverse distribuţii. Debian se încadra perfect cu filozofia mea asupra software-ului liber, dar totuşi avea unele neajunsuri şi anume pachetele prea vechi din versiunea stabilă. Aşa am ajuns la Ubuntu. Îl folosesc începând de la versiunea preview Hoary 5.04 cu succes în orice împrejurare acasă sau la locul de muncă.

Am avut şansa ca timpul să îmi permită să mă implic îndeajuns de mult în comunitate şi a îmi aduce contribuţia la web site-ul comunităţii române şi documentaţie (http://www.ubuntu.ro). Astfel am reuşit să cunosc programatori şi nu numai din ţară sau mai înstrăinaţi de patrie după cum sunt şi eu care au pus umărul la treabă şi ne-a oferit oportunitatea de a avea prima versiune GNOME tradusă integral în limba română.

După o discuţie în cursul meetingului Ubuntu RomanianTeam de ieri (15 sept. 2005) am fost încurajat să continui acest jurnal şi să pun aici parte din experienţa mea cu distribuţia Ubuntu precum şi parte din progresele pe care echipa română le înregistrează pe parcursul procesului de localizare. Acum dau un sens mai profund scrierilor mele şi aş fi cel mai fericit dacă cel puţin un cititor al acestui jurnal va încerca această distribuţie şi va deveni un utilizator permanent sau mai mult se va alătura echipei noastre în încercarea de a deveni una din cele mai puternice şi mai stabile comunităţi din România.

Îmi asum angajamentul de a reveni aici săptămânal cu note şi lecţii pe care le-am învăţat, căci întotdeauna e loc pentru mai mult, iar dumneata, cititorule sper că vei avea de asemenea o experienţă plăcută şi constructivă citind acest jurnal.